W dniu 7 maja 2019 r. w Opolskim Ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której został zaprezentowany spot filmowy prezentujący kampanię ,,Opole w Rytmie Życzliwości”.
Celem głównym kampanii jest promowanie życzliwości rozumianej jako: uczynność, uprzejmość, uczciwość, wrażliwość, opiekuńczość, serdeczność, współczucie, spokój, przyjaźń, zrozumienie, czułość, ciepło, poświęcenie, wdzięk, empatię, szczodrość, lojalność, pomoc, zrozumienie, otwartość, wrażliwość, szacunek, wielkoduszność, wyrozumiałość, tolerancja, troska, dobro oraz poruszać kwestę pozytywnych zachowań m.in. wobec osób starszych czy niepełnosprawnych.
Cele szczegółowe będą realizowane poprzez następujące działania:
- promowanie wśród lokalnego społeczeństwa uczynności oraz uprzejmości, uczciwości;
- zachęcenie mieszkańców miasta do podejmowania inicjatyw mających na celu promowanie postawy życzliwości wobec innych;
- integracja różnych grup społecznych (niepełnosprawni, seniorzy, młodzież);
- promowanie współdziałania i wzajemnej pomocy w społeczeństwie;
- promowanie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
- promowanie działalności na rzecz osób starszych;
- promowanie działalności na rzecz młodzieży;
- promowanie działalności na rzecz usunięcia hejtu i mowy nienawiści z przestrzeni publicznej;
O działaniach realizowanych w ramach ww. kampanii Wydział Polityki Społecznej Urzędu Miasta Opola będzie na bieżąco informował na stronach internetowych: www.opole.pl oraz www.seniorwopolu.pl oraz na portalach społecznościowych Urzędu Miasta Opola oraz MOPR – Centrum Informacyjno – Edukacyjne ,,Senior w Opolu”.
Bądźmy życzliwi