Kierunki pracy w roku szkolnym 2021/2022:
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich dzieci, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19, w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat przedszkola oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
- Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego.
- Wdrażanie do dbałości o zdrowie.
Programy realizowane w przedszkolu:
Realizacja podstawy programowej w oparciu o programy:
- „Program wychowania przedszkolnego” – W. Majewska, W. Żaba-Żabinska, R. Paździo
- „Jestem ukochanym dzieckiem Boga” (z religii) – M. Piasecka, J. Piasecki, Ks. Z. Rycak
Programy własne i innowacyjne:
- „Przedszkolaki dbają o postawę” – B. Zamelek
- „Zabawy logopedyczne jako pomoc w pobudzaniu aktywności słownej u dzieci w wieku przedszkolnym” – T. Weber
- „Z muzyką od najmłodszych lat” – B. Zamelek
- „Taniec to też ruch” – K. Macioszek
- Program „Zdolny Przedszkolak” – K. Macioszek
- Program wychowawczo-profilaktyczny
- Program adaptacyjny
- „Zdrowy przedszkolak” – w ramach Przedszkola Promującego Zdrowie
- „Zabawy z kodowaniem”
- Plan współpracy z rodzicami i środowiskiem
Programy ogólnopolskie realizowane w przedszkolu:
- „Mamo, tato, wolę wodę!”
- „Czyste powietrze wokół nas”
- „Biały ząbek”
- „Zwinny przedszkolak”
- „Dwujęzyczne Przedszkole”
- „Zbieramy baterie”
- „Cała Polska czyta dzieciom”
- „Kubusiowi Przyjaciele Natury”