W maju 5 i 6 – latki zapoznały się z następującymi tematami kompleksowymi:
- Moja miejscowość, mój region
Wskazywanie różnic między miastem a wsią, obserwowanie zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy. Poznanie nazw wybranych, ginących zawodów. Kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
- Moja ojczyzna
Poznawanie historii powstania Warszawy, oglądanie mapy Polski. Zapoznanie z nazwami państw należących do Unii Europejskiej.
- Łąka w maju
Zapoznanie ze zwierzętami i roślinami żyjącymi na łące, dostrzeganie piękna majowej przyrody. Obserwowanie zwierząt i roślin w naturalnym środowisku, rozwijanie zainteresowania przyrodą.
- Święto rodziców
Poznawanie zawodów rodziców, rozmowy na temat rodziny. Zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności. Przygotowanie programu artystycznego na festyn.
W zakresie rozwijania mowy i myślenia dzieci słuchały wierszy i opowiadań, układały historyjki obrazkowe, doskonaliły rozwijanie słuchu fonematycznego. Utrwalały poznane litery, czytały wyrazy i krótkie zdania. rozwiązywały zagadki i rebusy. Wykonywały ćwiczenia grafomotoryczne, szlaczki i wzorki litero podobne. Śpiewały piosenki, grały na instrumentach, wyklaskiwały rytm, tańczyły, słuchały muzyki relaksacyjnej. Starszaki brały aktywny udział w zajęciach z sensoryki i w zabawach ruchowych kształtujących prawidłową postawę oraz w ćwiczeniach porannych i gimnastycznych. Dzieci przygotowały program artystyczny na festyn z okazji Dnia Mamy i Taty.
Z edukacji matematycznej dzieci utrwalały poznane cyfry, dodawały, odejmowały na cyfrach i konkretach. Doskonaliły umiejętności w rozwiązywaniu zadań matematycznych a także przedstawiały działania w zapisie. Podczas zajęć miały zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów – poznanie miary płynów. Podczas zajęć plastycznych dzieci wykonywały prace przy użyciu różnych technik, kolorowały, rysowały.